Sunday, September 14, 2008

Roslin Naib Juara di Taiwan..

oleh : Shahrizal Mat

Artikel 8

KEMARAU gelaran di pentas antarabangsa terus berpanjangan buat tonggak veteran, Roslin Hashim yang kecundang dalam perlawanan akhir badminton Terbuka Taiwan, semalam. Roslin, 33, bagaimanapun berjaya menjelmakan tentangan sengit dalam pertarungan tiga set sebelum dipaksa akur dengan kekalahan di tangan pilihan utama dari Indonesia, Simon Santoso, 18-21, 21-13, 10-21.

Namun apa yang dibanggakan disini ialah dimana Roslin telah berjaya meneruskan usahanya hingga ke perlawanan akhir. Sekurang-kurangnya telah memberikan tentangan yang sengit kepada pihak lawan. Tahniah buat Roslin diatas kejayaan beliau sebagai naib juara kejohanan terbuka Taiwan dalam perseorangan badminton lelaki.

Untuk akhirnya, Persatuan Badminton Malaysia perlu melahirkan lebih ramai pemain pelapis yang lebih berkalibar bagi mengharumkan nama negara ke peringkat antarabangsa. Ini kerana Malaysian kekurangan pemain pelapis yang baik untuk memberi cabaran kepada negara lain seperti Cina, Indonesia dan lain-lain. Apapun "Majulah Sukan Untuk Negara" sesungguhnya tiada hari tanpa sukan..Wassalam.

No comments: